CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, August 20, 2016

Kebaikan VCO untuk ibu mengandung.




Bismillah, salam.


Pengambilan VCO Catalyst sangat bagus untuk ibu hamil dan insyaAllah tidak memudaratkan dan tidak mendatangkan kesan sampingan kerana VCO adalah  asli dan semulajadi tanpa kimia dan pengawet. CATALYST juga adalah syarikat bumiputera dan produk-produknya mendapat sijil HALAL.


Pengambilan VCO 

semasa mengandung :
VCO akan membekalkan tenaga, membuat kita kelihatan ceria dan insyaAllah  memudahkan proses bersalin. (pengambilan minyak kelapa dara antara petua untuk memudahkan proses kelahiran). Ia juga boleh mengelakkan juandice (pramatang) kepada bayi. Masalah perut harimau atau strechmark dapat dikurangkan dengan sapuan. VCO Catalyst sangat bermanfaat kerana dikeluarkan dalam bentuk cecair dan kapsul.

semasa menyusukan (BF) :
Makan VCO seperti biasa baby akan mendapat khasiat VCO dalam masa yang sama untuk kulit baby yang putih bersih . Sapukan VCO pada rambut bayi supaya cepat tumbuh. Kandungan asid laurik dalam VCO sangat baik untuk mencegah virus dan bakteria menyerang ibu dan bayi.

semasa dalam pantang :
Amalkan VCO seperti biasa, tiada pantang/bentan. Jadikan VCO sebagai makanan tambahan anda setiap hari . Badan sentiasa bertenaga untuk menjaga anak kecil dan yang penting kulit akan sentiasa lembab dan tidak kering.



ini rupanya ye.. VCO cecair dan kapsul...



Antara kebaikan VCO untuk ibu-ibu mengandung :

-Menghilangkan parut, jerawat, bintik hitam & putih, kulit berminyak, kulit kering

-Menghilangkan strechmark

-Tiada masalah keputihan ketika hamil

-Mencegah rasa letih & mengantuk serta membekalkan tenaga segera 

-Mengurangkan "morning sickness" iaitu loya dan muntah di waktu pagi atau alahan yang teruk berlaku pada ibu hamil.

-Berupaya membaiki kadar asid di dalam rahim dan mengimbangi paras hormon wanita yang sentiasa berubah-ubah.

-Meningkatkan metabolisme badan.

-Proses bersalin secara normal menjadi mudah dan lancar.

-Mengurangkan risiko komplikasi dan mengelakkan kelahiran tidak cukup bulan (bayi pramatang)

-Mengurangkan sembelit/buasir kerana ia memperbaiki sistem penghadaman dan pencernaan.

-Mengawal kandungan gula dalam darah sepanjang kehamilan.

-Mengurangkan risiko tekanan darah tinggi semasa kehamilan.

-Meningkatkan kualiti kualiti persekitaran rahim & susu ibu

-Kulit bayi menjadi lembut dan mengurangkan masalah  juandise/demam kuning pada bayi.

-Sebagai minyak urut bagi rawatan ibu-ibu dalam pantang.

-Dapat mengelakkan kekejangan  dan rasa tegang semasa hamil (sapu pada betis & peha)

-Sapuan pada luka bersalin juga dapat mencegah jangkitan kuman, mempercepatkan proses penyembuhan.


Haaa, bawah ni macam ada ringkasan sikit. 
Senanglah ibu-ibu bapak-bapak nak refer 
28 manfaat VCO Catalyst yang wajib anda ketahui 
mengikut kategori sebelum membeli 
VCO daripada saya :








RM46 ke Semenanjung.
RM49 ke SS.

WhatsApp saya ye di 012-4033922
Aimi .

Wassalam...

:P






Saturday, July 9, 2016

Just Engaged


Salam. 

 I'm having formally agreed to marry with the man i choose to spend my life with.

:)




Post ni dah lama dalam draft, baru nak publish. Actually takmau skip post sebab nak update raya. T_T

Seriousley tak ready jadi isteri orang dan tak percaya dah bertunang! Tapi urusan jodoh pertemuan dan ajal kan, tak siapa tahu dan sangka. Banyak benda yang aku ralat sebenarnya terutamanya kematian seorang rakan sekerja aku, Kamarul. Malam tu elok sembang, waktu sahur dapat berita dia kemalangan dan pergi bertemu Ilahi. Dan itulah antara perkara paling sedih, tak tahu pun Allah nak jemput dia, kalau tau nak sangat minta maaf sebab memanjang usik & buat dia sakit hati, sekarang dia kat alam lain manakan boleh ku pohon maaf. 

*mata masuk habuk. Eh apa sedih-sedih ni, ni post tentang pertunangan aku. 

Begitu juga dengan urusan jodoh, harini sayang esok benci, harini benci esok sayang. Kelmarin solo, harini dah bertunang. Mesti susah jugak nak percaya suatu hari nanti Aimi isteri orang. Bila Aimi dah mula mendewasa. :')

Mujur bertunang sahaja so dalam tempoh pegang title tunang orang dah boleh praktis memasak, bangun awal dan sebagainya. Haha.

I think he is the best man I choose to spend my life with, may Allah ease our journey.

.you.

The chosen one.

just engaged
27-05-2016

Aimi, to the next level.


Dress by: Fuzana Mokhtaza.
Photo by: TheLeiora



Saturday, April 16, 2016

Of all the pain you've suffered...



So here's a love letter from The Almighty...





'Āli `Imrān:195 
- Maka Tuhan mereka perkenankan doa mereka (dengan firmanNya): "Sesungguhnya Aku tidak akan sia-siakan amal orang-orang yang beramal dari kalangan kamu, sama ada lelaki atau perempuan, (kerana) setengah kamu (adalah keturunan) dari setengahnya yang lain; maka orang-orang yang berhijrah (kerana menyelamatkan ugamanya), dan yang diusir ke luar dari tempat tinggalnya, dan juga yang disakiti (dengan berbagai-bagai gangguan) kerana menjalankan ugamaKu, dan yang berperang (untuk mempertahankan Islam), dan yang terbunuh (gugur Syahid dalam perang Sabil) - sesungguhnya Aku akan hapuskan kesalahan-kesalahan mereka, dan sesungguhnya Aku akan masukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, sebagai pahala dari sisi Allah. Dan di sisi Allah jualah pahala yang sebaik-baiknya (bagi mereka yang beramal soleh)".



'Āli `Imrān:200 
- Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan).


Thabbit qulubana ya Rabb!


Salam .


Thursday, March 24, 2016

Bukan Pemuda Kahfi.

Salam.

Alhamdulillah, dah settle barang yang nak buat bulan lepas tapi baru ada kesempatan. Whats next? Tak sempat lagi cari lokasi tempat untuk aku hadiri kelas fotografi 1st April ni. Macam nak kelam kabut jugak haritu pun.




Hal dunia takkan pernah habis, bukan kita nak kejar sangat tapi asal tak menzalimi diri dan yang lain, kita cuba. Selalu sangat rasa penat, dalam hati meraung nak ada ruang untuk diri sendiri tapi inilah rezeki yang aku tak perasan, rezeki setiap masa terisi, setiap detik tak sia-sia.

Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang engkau dustakan? Ar-Rahman

Nak luah secara terperinci ni tak adil untuk beberapa pihak tapi cukup aku bagitau yang aku sendiri curi-curi masa untuk diri sendiri. Memang tak boleh kawin lagi masa sekarang ni, kalau kawin nanti takut laki terbiar sahaja. Yang sebenarnya cakap saja yang hang takut kawin. Haha. Dari dulu dah ada orang ajak kahwin tapi hati tu tak terbuka, tengoklah hati nak terbuka untuk siapa. Terbuka pun takpa, tak terbuka pun takpa. Dia punya level takut nak kahwin tu sampai tak heran jodoh atas dunia ada atau tak. Kalau aku cakap 'ya' rasanya dah lama aku bini orang tapi sekarang bukan masanya. Sekarang sibuk sangat. Takut? Cerita takut ni, takut kehidupan selesa bertukar sebaliknya dan sebab banyak juga dengar perempuan dizalimi. Aku tak suka dengar cerita tak elok, sekali dengar aku akan overthinking. Pray that Allah make your spouse a blessing not a trial. Erm, apa pulak topik kahwin ni, arghh.


Banyak perkara baru kita akan jumpa, kita pelajari tapi kita kena korbankan sesuatu, mungkin kita takkan dapat semua. Situasi aku, aku hampir dapat semua yang kebanyakan orang impi tapi terpaksa korbankan masa. Tenaga pun tak boleh nak support setiap perkara, akan ada yang terbatas. Jadi dewasa ni, kita akan cepat rasa penat dan jadi berkira dengan masa sendiri. Aku, aku pilih berikan masa aku untuk karier dan keluarga. Dan aku, terpaksa hilang ramai kawan.





Penat sangat

.weekdays 
.weekend

Selalu sangat terlintas nak tidur 300+ tahun, keluarkan diri daripada lingkungan pemerintah yang zalim, asingkan diri daripada orang-orang yang rosak akhlaknya, hilangkan diri dari dunia yang menyakitkan tapi

AKU BUKAN PEMUDA KAHFI.

''Dan berapa ramai orang yang rindu kembali kepada Allah kerana penderitaan di dunia''
-UNKNOWN

Dari sekarang, masih ada lebih kurang sebulan lagi untuk kawan-kawan sekerjaku berangkat ke Beijing dan ChiangMai mengikut kumpulan masing-masing tapi aku tidak menyertai mereka kerana kekangan cuti kerana lebih memilih untuk menyahut seruan ke Tanah Suci.

Dan aku masih ada beberapa bulan lagi untuk mempersiapkan diri menjadi Tetamu Allah. InsyaAllah sampai seru di usia 24 tahun. Dalam masa yang panjang ni macam-macam boleh jadi. Berserah segalanya kepada Allah.


Oh Allah, I am waiting for the call. 
Praying for the day when I can be near the Kaabah wall.

I can feel Islam running through my veins. 

Boleh jadi menaip dengan linangan air mata. Belum sampai lagi dah emosi. Agaknya apa perasaan dapat sampai ke tempat yang sangat kita rindu yang selama ini hanya dapat khabar daripada orang yang pernah sampai dan hanya dapat lihat dari kejauhan melalui gambar. 


Selamat malam semuanya, esok saya kerja. WomenWorking. Hehe. Penutup pos ni macam tetiba sangat. :P

Takpalah, kita tutup dengan ayat lain. :)


Katakanlah: "Sesungguhnya Tuhanku melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendaki-Nya di antara hamba-hamba-Nya dan menyempitkan bagi (siapa yang dikehendaki-Nya)". Dan barang apa saja yang kamu nafkahkan, maka Allah akan menggantinya dan Dialah Pemberi rezeki yang sebaik-baiknya.
(34:39)


Friday, February 19, 2016

Missing you, my Fuji.


Salam.


Dear, I miss you already.

Sorry for not spending time with you as I'm busy focusing on my career, parents and family. Accompany my Sister and Mammy wherever they ask to during weekends, having too much hectic life even in my house as the renovation is in progress, preparing myself for one of my biggest event in life this December, insyaAllah. But don't worry, I promise to spend time with you as everything goes well. 

xOxO .aimi .ai.

But I guess this hectic lifestyle will remain the same till the end of this year.


I can say this is the time of my life. 

#2016


Terima kasih Allah, atas rezeki masa terluang, antara rezeki terbesar setiap detik bermakna... 

:)

#fujinon #fujifilm_xseries #fujifilm #fujixt1 #fujifilmxt1 #xt1 #fuji_my #fujifilm_my #fujimalaysia #fujifilmmalaysia 



Tuesday, February 9, 2016

The way I'm leaving.


Salam.


When i want to say goodbye to someone or decide not to see them again. I know i'm the moment in their story. I want to make it a story that doesn't leave a scar. Try to do whatever it takes to leave on good term but most of them hurt with my silence. 


.

Sunday, January 24, 2016

Introverted.


Salam.

I have been called anti-social, shy,  awkward because I spend time alone reading and thinking. I prefer quiet nights at home over social events.


A relaxing peaceful night at home is one of the life's greatest pleasures. 


Come across as mysterious bcs I don't say much, so people have to guess what I'm thinking. Another is that I tend not to show my emotion on my face. Now, being mysterious can sometimes be a problem bcs i'm an innie. For example, people may think i'm being aloof or ignoring them, and i may not communicate what i need from them. (It is possible to betoo enigmatic.) But other times, being quietly mysterious works to your advantage because it can make people think you're hiding intriguing secrets when i'm really just thinking about something mundane, like whether i remembered to buy laundry detergent the last time you were at the store.

I am more comfortable being myself. I’m a quiet thinker.

And I’m ok with that.

This lifestyle has worked very well for me. While others are out seeking entertainment I am focused, chipping away at my goals. I work longer. I can spend a lot of time alone. I can work for days alone with no problem. With no distractions around us we can focus and work. I use my time alone to write, create, test and optimize. Observe .


“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life…” – Steve Jobs



I'm just being myself, i don't want to pretend to be a social person bcs i'm not. 

.

I'm just another person sitting alone on the couch.


Saturday, January 9, 2016

My new toy.


Salam. 

COUNTDOWN 
08 January 2016.


As recommended by National Geographic, Fujifilm XT1 was chosen as the best mirrorless camera for travelers. 

Fuji has really done excellent work with their lenses and i'm looking forward to shoot with this gear!



Here's my newborn baby. Welcome home b. I'm in love. 

.pre .travel .purchase




I choose Fuji. :)



One of my wishlist checked.  /


2016 is the beginning for me as a long term traveler, thank you Allah for loving me this much, blessed. 



Thursday, December 31, 2015

Hari terakhir 2015.

Salam. 

Berat rasanya nak capai kalendar 2016 yang dah tersedia atas meja. Berat sebab 2015 penuh dengan warna dalam masa yang sama tak sabar nak hadapi 2016 yang penuh kejutan.  Kalau 2015 tahun terbaik, mengharap 2016 berganda ganda baik. :p

Jom buka buku baru pula, bersihkan segala yang kotor, bersihkan dosa dosa lalu. Pastikan bersih. 


" Islam itu bermula dengan dagang, dan ia akan kembali dengan dagang seperti mulanya, beruntunglah mereka yang dagang. (pelik) "




2015 journey. 
Alhamdulillah for this happiness. 


365 of 365 ; Thanks to those who stay and thanks to those who left. All the memories of 2015, I will always remember in my mind. Will be missed 2015. Such the time of my life, what a great year indeed.


Sunday, December 13, 2015

Welcoming 2016.


Salam.


“why people always walk away from our life?” 
He asked me.

I looked into the sky and said, 
“we can’t own people. we can only love them.”


13 things I’ve learned from 2015 :

1. Allah’s plans are better than our dreams

2. Being just with yourself comes first

3. Patience is truly the most beneficial attribute of a believer

4. Replace every sigh with ‘Alhamdulillah’

5. Allah works in beautiful ways

6. Eating that cookie will not ruin you

7. Draining toxic people from your life is by far the best decision you’ll ever make

8. Your smile can brighten at least one person’s day, so smile more

9. Keep making endless duaa

10. Never lose trust in Allah

11. You’re allowed to say no to people

12. Sometimes the best thing you can do for someone is just simply listen

13. When in doubt, make Sujood

Alhamdulillah, too many good news at the end of this year and i'm ready to accept it into my life.
Yeep Pi Ya Ya.

Guess it is the good beginning for 2016. Just continue the journey according to HIS plan. May Allah ease your journey too. InshaAllah.



Welcoming 2016.

#strongIndependentWoman
#JOYinTheJourney 




Sunday, November 15, 2015

As simple as me.


Salam.


If you treat me kindly, i will give you kindness. 
If you treat me with love, i will give you love. 


If you treat me cruelly, 
i won't give you anything 
because you won't see me again...


Thursday, November 12, 2015

Cherish.

...bismillah..


Cherish your beautiful memories for sometimes these are the blessings that you are left with.
.


 I repeatedly look at this photo and smile for no reason, am not craZy for sure, haha. Hapy beday to the boss whom i respect the most. ^^, oh how much i love you.
 :')


The day that I was dreaming, walkin like i'm the cinderella with the project team on the stage. So here's my mini-Japan? Masa aku mimpi tu, waktu puncak duha. Hari tu, tidur lepas Subuh sebab ngantuk sangat. Allah, kalau inilah dan di sinilah punca pendapatan yang berkat dan baik buat agamaku, Alhamdulillah. Semoga dipanjangkan jodoh dengan rezeki yang baik. Aminn.



.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD