CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 31, 2009

Maaaa...

rasa macam nak nangis jaa...
haa nangis la nak nangis sangat!!
skaley online mcm2 keja nak kene buat...

ni yang malas nak online ni..hahahhh
to Abang yg tengah demam tu..
kesian dia tak boley pergi keja..
sorry la..tak qheettiiii nak buat niii...

i'll try my best..
sayang dia..huhuhhhh

p/s: 25 orang kawan baru dekat Friendster..
trimas kerna menambah..maaf..malas nak wish..
appr saja lah..

Tuesday, March 17, 2009

errrrr

kata itu berbalik kepadanya
setelah lama aku pertahankan rasa hormatku padanya
sekarang biar aku berjalan tanpa menghiraukannya lagi
apa yang terjadi?
biar aku sendiri yang tahu
berdendamkah aku? Tak mungkin kerana.....
aku sudah berkecil hati.

.brothers.

6.50 a.m.

tajuk ape eh? entah tanyalah abang blog.

aku ada masalah sikit masa pulang daripada kelas.
tak tau lah nak buat camna.
tiba-tiba ja terlintas nak bagitau dekat dia.

sms;

Aimiy;
Cy, boleh tolong ******* tak?
Aku ****** tade.emm
kalau tak boleh takpe lahh ek.

sambil menunggu sms dibalas, dengan sesak nafas aku pegang kalender.
15 March 2009????
aku kuat.. tak nangis pon.. haha..

sms dibalas;

Avenzoar;
Japgi kami *******
tunggu tau!

baiknya dia. dah banyak kali dia tolong. Sanggup dia datang rumah.
tengah hujan pulak tu. basah kuyup dia..

talktalk.
Avenzoar: weh, asal keluar dengan hang ja, hujan. Hari tu, masa pegi *****ik lagi teruk.
Aimi: Hujan rahmat le tuu.

cerita seterusnya?
biar jadi memori bagaimana semuanya dapat diselesaikan..

terima kasih dia.
appreciate..

Sunday, March 8, 2009

Nilai Sebuah Persahabatan.


berapa ringgit weyy?

entah kenapa tiba-tiba perasaan jadi terharu terbiru.
kawan rapat aku mase standard 4 masih mencari aku.
Lost contact dah banyak tahun pun sekarang baru jumpa balik.
Sekian lamanya terpisah. 7 tahunn lama tu...errr...

Sangat berharga..

aisyah91:
your name & your pict explain me about you, aimi amiza... huhu... and sometimes someone could feel that you're his or her friend... although it takes a long time to find you back...4 Mar 09, 08:46

aisyah91:
Salam amiza... wah! ingat lg ek insyaAllah ingat... she's in hostel now... maktab mahmud.. insyaAllah nanti aisyah kirim salam...


aisyah91:
my sister, husna and you, my lepak gang with Hanisah Zahan d kantin SKSP dulu (time to you're in Standard 4)



eyyyyy.

Lapar gila......
hehe.
teringat kat kawan aku yang tak makan sebab merajuk.
kena marah ngan mak dia masa tengah masak.
Boleh dia kunci pintu buat- buat tidur.

Friday, March 6, 2009

Bolehkah Asma disembuhkan?

aku rasa artikel ni menarik perhatian aku.
sesape yg ada kaitan tuu bacee la..

SOALAN:
Doktor, saya merupakan pembaca setia Mingguan Malaysia, khususnya perkembangan dunia perubatan. Saya mempunyai seorang anak buah berusia 1 tahun yang disahkan menghidap penyakit asma.
Saya amat bimbang dengan keadaannya dan telah melakukan banyak kajian sama ada penyakit tersebut boleh diubati secara 100 peratus atau tidak. Setakat ini keputusannya amat menghampakan.
Jadi, menerusi kolum ini saya meminta pendapat doktor yang pakar berkenaan asma, adakah terdapat ubat-ubatan untuk menyembuhkan penyakit ini sepenuhnya? Takkanlah kemajuan teknologi sekarang tidak mampu untuk mencari penawarnya?

Sekian.
Cleo,


JAWAPAN:

Asma merupakan satu keadaan di mana saluran pernafasan mengalami kerengsaan dan keradangan. Akibatnya, ia menjadi sempit dan menghasilkan mukus yang berlebihan.
Tanda-tanda asma termasuklah batuk, nafas berbunyi bising (berdesit), nafas tercungap- cungap dan dada terasa ketat. Adakalanya, gejala tercetus dan marak secara tiba-tiba tanpa sebarang alasan.
Antara pencetus yang lazim adalah jangkitan, asap rokok, alahan terhadap debunga, ubat-ubatan, hama debu rumah, senaman dan emosi.
Tidak cukup jelas, apakah yang menyebabkan saluran pernafasan mula-mula mengalami keradangan. Namun, sekiranya seseorang itu mempunyai sejarah keluarga yang menghidap asma, anda juga mungkin mewarisinya.
Penawar asma masih belum ditemui sehingga kini. Ubat-ubatan sedia ada hanya bertujuan mengawal kerengsaan saluran pernafasan, sekali gus mengurangkan gejala serta merencatkan kerosakan berterusan saluran pernafasan.
Sementara itu, pengurusan asma meliputi pendidikan pesakit, mencegah pencetus dan terapi ubat-ubatan. Kajian untuk cuba memahami peranan respons imun terhadap asma dan alahan terus giat dilakukan.
Asma tidak boleh diubati tetapi biasanya kanak-kanak akan sembuh apabila usia mereka meningkat. Kira-kira 80 peratus kanak-kanak penghidap asma akan pulih daripada penyakit mereka apabila mencapai usia 5 tahun.



Ditulis oleh:Dr Meghana PoovaneswaranPakar Pediatrik (Kanak-kanak),

Pusat Perubatan Kelana Jaya (KJMC)


Dipetik dari: http://www.utusan.com.my/

Thursday, March 5, 2009

surveyeng

4/mac 2009

eyt! tukar tajuk. handsome lah...

ikmal: woi tak pi kolah ka

aimiy: kata aku.hg tu?
hari ni raptai penuhhhh..malehh

ikmal: malas betoi ang ni..tak leh buat bini ar

aimiy: tak mau sudahh

ikmal: dah la tak lawa

aimiy: ai, abg ensem.. aku tak kacau duit hg naa

ikmal: bla msa ak kwen ngn kakak ang

aimiy: woops.. sory.. kot la berasa syok diri tu ansemm

ikmal: memang encem pun...wey 14.3 ny mai kndury uma ak aww...aku kawen

aimiy: ok ansem.hahah!! tgk dlu laa

ikmal: mai taw

Aimiy: insyaAllah.tgk lu tkut sngkut ngn kelas

ikmal: mai ar bukan senang nk tengok aku kawen

aimiy: ang amik gmbr publish ah.

ikmal: okk.

Tuesday, March 3, 2009

Kejohanan Olahraga MSSPp Zoonn BM

23rd Feb 2009 Ayn, jumpa lagi nanty k...
...........the belakang is toilett ...............

......errrr......

uihh gayatnyee...
tak ramai pun hu hi
............tech Seberang Perai......


......... kaki lagi...............

................... euwww....................................

......................... ......kak renjong .....................
..............ermm..the moment will gone...:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD