CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 13, 2010

A

di Fesbok aku mengajukan pertanyaan :
 Wajarkah masa silam dibandingkan dengan masa yang bakal mendatang? kenapakah ?




antara rakann-rakan yang memberikan pendapat:

Amirul Amry Jamaluddin:
ntah..

Aimi Amiza:
smpai tatawu nk xplain pe kan..

.Buluh Lemang Raiye:
Wajar, karna dr segi apa yg sy lihat zmn akan datang akn mengakibat zaman keruntuhan akhlak manusia.. Brbanding dgn zaman dahulu yg hanya mmtingkan disiplin, jati diri n kehormatan yg tnggi trhadap antara 1 sama lain.. Wlau bgaimanapn zmn akan datang akan mlalui era kemodennan.. Tp haruslah melihat keburuknnya dahulu dan br menilai untk kebaikan makhluk bumi.. Sentiasa perhatikan keselesaan/habitat alam flora dan fauna agar bumi tidak sakit akibat pebuatn manusia..
(Apala yg ak dok marapek nie, apa2 pon layan je ok ;) ...)

Noramira Ahmad:
amb0i..wt karangan nmpak...ambek ang aimi..

Aimi Amiza:
 ay0t..gila panjang..

Amirul Amry Jamaluddin:
yup but anyway,,msa silam mmpu merubah masa depan sbb kebiasaannya masa silam bleh diaplikasikan sebagai pgajaran.. :-)

Faiz Fitri Noorizan:
tdo la..

Buluh Lemang Raiye:
 Ha3.. Tp memandangkan tahap pencemaran yg ada, jabatan alam sekitar perlu mngunakan kuasa vito yg ada untuk mencegah pencemaran ini terus brleluasa.. Penambahan pula, manusia sekarang bnyk perbezaanya, apa yg kita boleh lihat dan baca, kes... pembuangan bayi/janin di merata tempat.. Dan skrang kes pembunuhan jutawan wanita yg melibatkn seorng drpd pembunuh yg berusia 19 belas thun juga terlibat dlm kes pembunuhan ini.. Sungguh tidak brperikemanusiaan.. Adakah ada yg lebih teruk drpd ini pd masa akan datang?? Ntahla... Lagi iklan tv yg menyentuh sensiviti org islam melalui teknoloji skrang, apa yg harus kita lakukn? Ntahla juga.. Adakah ini yg kita mahu pd zmn akn datang.. Bak kata nabil raja lawak lu pikir lah sendiri.. Wlau bagaimanapun apa yg saya kata ini hanya melalui mind saya yg tngh ting tong pagi2 nie..korang semua lyn je.. :)

Noramira Ahmad:
awk ney nk wt karangan ke..

Buluh Lemang Raiye:
 Bakar lemang ditepi lebuhraya, buat karangan saja-saja, mungkin ada yg brkenan dkt saya, mana tahu saya mungkin jadi karam singh walia.

Noramira Ahmad:
 ad0yai...serab0t aq d'buatnya..

Buluh Lemang Raiye:
Ha3..

Fauzan Ramli:
kte xtw ari esk mcm mne..kte xwjr tok bndngkn..p kte wjr tok ambk iktbr agr ari sok akn jd g bek dr ari ni..slagi kte xtw mse dpn kte cmne slagi tu kte mmpu brusaha..

Aimi Amiza:
 fauzan: tanx

Mohamad Azhar:
 xwajar

Fauzan Ramli:
 thnkz je?wit rye?

Abbas Madani Ahmad Kamal:
 tkwajar sebab kita adalah siapa diri kita sekarang..bukan siapa kita dahulu..klu tidak , sebab itulah ALLAH menyuruh hambanya bertaubat..

Fauzan Ramli:
 urmm..sowi la bro bkn nk pngkh..p xmsthl mse dpn kte akn g truk dr skrng lau kte xpnh jd kn ksh lmpau sbgi pgjrn..ape yg pntng kte kne azam pd dri agr esk jd g bek dr ari ni..p lau skdr brkate tnpa usaha xmsthl esk kn jd g truk dr ari ni...doa+usaha+iktiar+tawkl=isyaallar brjye..

 Abbas Madani Ahmad Kamal:
beetul..tapi klu kita tngk skarang , rmi akan kata.." ustaz tu nk tegoq owang..dia dlu pun tk smayang" bg pihak kita..boleh ingat apa yg kita dh buat salah..tu semua boleh bantu kita balik ke pangkal jalan..btw..saya stuju jugak ngan fauzan..thanks ek..



Fauzan Ramli :
xde pn pn bro..yg pntng dri kte..sy pn xla smprna..smua mnsia pnh wt slam p dr kslpm tu kte cbe blaja tol btlkn lek agr xbrulng lg..


 
  

0 Orang Terkentut:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD