CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 31, 2011

Akibat Tak Pernah Main Zaman KAnak-Kanak Dulu..

Entri ini bagi mereka di Facebook yang post kat wall menyatakan kerinduan mereka pada saya. Semoga kerinduan terubat jua .
(ayat bapak perasaan bukan perasan)




Ibu-ibu, bapak-bapak menggarukan kepala yang tak gatal kerana kehairanan melihat telatah kami. Ape Macik ?? Anak Macik panjat tangga tu.. WATCH OUT :P haha





Okay . Sampai di sini saja. Semoga ketemu lagi dilain hari .

Sunday, January 23, 2011

Menci ko . Dengar tu .

Argh ! Menci menci ! huhu..nape nan kau hah. Asik2 nak gaduh jer, ape yang kau nak, aku busan la. Cakap ler pe yang kau nak.! hum tedeyh . Malas nak buka Fesbuk dah, ada rayuan yg x nk aku deaktifkan. xpe, just fOo yu dear :P ade je hantu nk gaduh. Suda busan nk block orang ! Banyak lagi benda alah lain yang bole dibuat . bai. bai. Fesbuk . Nengoklah selama mana aku bleh bertahan tak buka Fesbuk . Nyiahaha .

Friday, January 14, 2011

Dimana Subuh Kita?


Satu peraturan baru di hostel memestikan kami solat subuh secara berjemaah. Seraya dengan itu jugakk ada yang sampai keluar hostel sebab tak tahan. Aku tak nyatakan nama jadi takde sebab nak terasa okay. Betapa jahilnya aku sebab tak turun berjemaah sebab:

1. Ambil masa yang agak lama.
2. Lagipun ada kelas pagi tu.
3. Aku bangun awal pagi untuk study tetiba jadik takde masa pulak.
(bukan study pun, bangun awal untuk terus tidur) :P

Jadi aku harap lepas ni aku boleh ikhlaskan hati untuk semua nih .
Aku selongkar laman-laman web dan terjumpa eni .

Antara kelebihan solat subuh berjemaah

Ganjaran pahala solat Subuh mengatasi keindahan dunia sebagaimana sabda Rasulullah S.A.W. lebih-lebih lagi apabila dilakukan secara berjemaah :

"Berilah khabar gembira kepada orang-orang yang berjalan ke masjid-masjid di waktu gelap bahawa dia akan mendapat cahaya yang sempurna di Akhirat kelak." (Hadith riwayat Abu Daud dan Tirmidzi)

Jagalah solat Subuh kerana ia menggerunkan kaum kafir kerana kesatuan kita dan menjadi lambang kekuatan kita umat Islam.

Rasulullah S.A.W. mendoakan umatnya yang bergegas dalam melaksanakan solat Subuh, sebagaimana disebutkan dalam hadis:

"Ya Allah, berkatilah umatku selama mereka suka bangun subuh (iaitu mengerjakannya)." (Hadis riwayat Tirmidzi, Abu Daud, Ahmad dan Ibnu Majah)

Sabda Rasulullah S.A.W. :

"Seseorang mukmin yang mengerjakan solat Subuh selama 40 hari secara berjemaah, akan diberi oleh Allah S.W.T. dengan dua kebebasan, iaitu :

1) dibebaskan daripada api neraka
2) dibebaskan daripada nifaq (sifat munafik)"

Diriwayatkan daripada Muslim daripada Uthman bin Affan berkata, Rasulullah S.A.W. bersabda yang maksudnya:

"Barang siapa yang solat Isyak berjemaah maka seolah-olah dia telah solat setengah malam, barang siapa solat Subuh berjemaah, maka seolah-olah dia telah melaksanakan solat malam satu malam penuh." (Hadis riwayat Muslim)

Lelaki Rajin Itu Seksi

jangan nengok ler..maluu i...

Bagaimana pula pendapat wanita mengenai keseksian seorang lelaki? Dimana letaknya seksi seorang lelaki?

•Adakah pada otot dadanya yang bidang?
•Adakah pada bahunya yang lebar?
•Adakah pada warna kulitnya?
•Adakah pada ketinggiannya?
•Adakah pada tebal kumisnya? (Datuk K)

Walaupun ada perumpamaan lelaki idaman wanita sebagai tall, dark and handsome, hakikatnya mata wanita dijadikan Tuhan menilai keseksian seorang lelaki melepasi tarikan fizikal. Secara fitrahnya, kejadian setiap female spesis (termasuk binatang) adalah mencari pasangan yang mempunyai tubuh badan yang sihat (untuk baka), keupayaan untuk mencari makanan dan kemampuan untuk menjaga keluarga.

Sifat rajin adalah satu piawaian yang mampu membantu para wanita mencari pasangan:

•Harta - rajin bekerja (tidak kira latar belakang pendidikan)
•Keturunan - rajin berusaha memperbaiki diri (menambah ilmu dan tidak terlibat dengan anasir negatif)
•Cantik - rajin menjaga kesihatan diri seperti bersenam dan tidak mengambil toksid (termasuk tidak merokok)
•Beragama - rajin ke masjid, majlis ilmu dan menjalankan kerja-kerja kebajikan.

Mungkin ada kaum Adam diluar sana yang beranggapan lelaki rajin adalah nerd, geek atau skema. Tetapi percayalah, dimata 'wanita-wanita seksi', jika anda menjadi seorang lelaki yang rajin dalam segala hal, anda akan dilihat sebagai seorang lelaki yang amat seksi.

Dikesempatan ini, saya mewakili seluruh wanita bujang di Malaysia menyeru supaya lebih ramai lelaki bujang berusaha untuk jadi lebih rajin. Apabila anda rajin, anda tidak rugi ;)

Thursday, January 13, 2011

Salar De Uyuni

Ingatkan laut. Inilah keindahan alam. Salar De Uyuni terletak di

BOLIVIA

dan kawasan ini dikatakan ’cermin’ yang paling besar di dunia kerana sifat pantulan yang ada padanya. Kawasan ni juga dikatakan tempat di mana sempadan bumi dan langit bersambung/bertemu sebab seakan tiada garisan sempadan di antara bumi dan langit.
(Kalau tengok gambar).












Menang Tanpa Bertanding

Tahniah kepada Nur Syahid bin Anwarnumushha Dar kerana telah memenangi Pilihanraya bagi Kerusi Jabatan tanpa bertanding. Syahid sangat terharu dan berterima kasih kepada saya sebagai Pencadang dan Naemah sebagai Penyokong.
Tak payah susah-susah belanja aiskrim lah Syahid. Pizza cukup.

Tuesday, January 11, 2011

Ditimpa bala akibat 15 jenis maksiat

DARIPADA Saidina Ali bin Abi Thalib ra Rasulullah bersabda:

“Apabila umatku membuat 15 perkara, maka bala pasti akan turun kepada mereka iaitu:

1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang tertentu.

2. Apabila

dijadikan suatu sumber keuntungan.

asal? mengamuk Aimi?? Aku pelik kat sini, kawan macam tettttttttt. Hihi..Yang ade terambil duit kelas tOo, terguna @ tersengaja, tolonglah, berbalik kat perkataan yang besar gajah tu, heran aku. Duit PT tak cukup agaknye.

3. Zakat dijadikan hutang.
4. Suami memperuntukkan kehendak isteri.
5. Anak derhaka terhadap ibunya.
6. Sedangkan ia berbaik-baik dengan kawannya.
7. Anak suka menjauhkan diri daripada ayahnya.
8. Suara ditinggikan di dalam masjid.
9. Orang menjadi ketua bagi satu kaum adalah orang yang terhina di antara mereka.
10. Seseorang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya.
11. Khamar (arak) sudah diminum di merata tempat.
12. Kain sutera banyak dipakai (oleh kaum lelaki).
13. Artis disanjung-sanjung.
14. Muzik banyak dimainkan.
15. Generasi akhir umat melaknat (menyalahkan) generasi pertama (sahabat).

“Maka pada ketika itu hendaklah mereka menanti angin merah atau gempa bumi ataupun mereka akan diubah menjadi makhluk lain.”

Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :

-"Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,
-Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,
-Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu,
-dosa-dosa yang silam di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."

Akukah itu ?

Menunggu Taklimat Senior Kamsis. 9.00 p.m. kunun. Janji manismu! Sementara menunggu taklimat, mari meronggeng.


Yang kat belakang tu,
"Jangan pandang-pandang. Boleh renggang-renggang" :P
Yang 2nd tu, cekak pinggang lagi, ingat takut ke ??



"Aimi, betul tu kau Aimi! Setelah beberapa kali aku menidakkan kata-kata mereka. Rakan-rakan mengesahkan, aku agak terleka kerana sedang mendengar lagu Anuar Zain bukan Maher Zain. Agak TAKASIMA
apabila terlihat gambar aku yang memakai baju bengkel sedang berjalan dengan RUMET kesayangan masuk slideshow terpampang kat depan tu. Agak-agak ape kesalahan aku kat situ? Hmmn. Ada juga dalam 2 or 3 kawan aku masuk slideshow. Dorang lagi lah. Muka lagi terpampang. Menyesal sudah. Mari berubah.



Aku dah baca, tapi tak habis, korang bila lagi????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD