CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 6, 2011

Kau Gelabah


Pabila gelabah, dengan serta mertanya otakku berhenti berfungsi ?

Entri apakah ini ? 

Alkisah tersebutlah Cik Memy yang keluar membeli makanan bagi stok makanannya di bilik. Setibanya aku di kaunter bayaran, harga menunjukkan 27.45RM. Makcik di barisan yang belakang dengan lantas datang untuk membayar. Aku dah gelabah. Duit yang sepatutnya 30RM aku kasi menjadi 35RM. Achik kehairanan melihat gelagat aku.

Masakan aku ni tak reti nak kira duit ? Atau tak habis silibus Matematik masa sekolah dulu ? Penangan gelabah , terus jammmmm . Matematik tak Matematik . Lagi satu aku tak suka buat kerja dalam keadaan kelam kabut . Automatik hasilnya kelibut . Pentingnya ayat ni “Take your time”.


 
Pabila gelabah, dengan serta mertanya otakku berhenti berfungsi ?

Test JPJ.

Yang aku perasan, sampai je kat bukit, selepas melalui Pacik JPJ, dengan serta mertanya aku terlepas brake dan clutch (betul ke eja?) . Hal ini menyebabkan kereta yang aku pandu menuruni bukit dari arah belakang .
Retest buat kali ke 2 pun aku failed kat bukit .

Mungkin .

3 kali baru cukup syarat ? Atau berkat ? Rasanya ini mungkin penangan aku lari dari JPJ setiap kali ada rOadblock . Yelah . Naik moto takde lesen  . Sampaikan nampak JPJ terus gelabah mak nenek .
                                                                   



10 Orang Terkentut:

Mohamadazhan hjDesa said...

Alhamdulillah lepas form5 dulu test sekali ja =)

jangan dapat mokcik JPJ, byk songeh.hehe

Scya Lollita said...

haha . lekk jer . cik scya amek motot 3x kot hahaha

Pesona Algebra said...

Azhan : ramai org ckp yg prmpuan bnyk songeh :)
Scya: Motoo ? hahaaha plg kacang kot moto :P

M Fizan said...

relax2..cba trik nfas dalam2..pastu hembus....huhu

sharifatul aida said...

aimi memang gelabah bewak..muahahaha..

Pesona Algebra said...

yu knows me well Fatul :P

Syuxer said...

ini dipanggil masalah adrenalin gelabah yang menyekat pembukaan memori untuk diakses..hahah ngarut dah neh..

setiap manusia kalau gelabah kadang2 boleh lupa yang diingati..oleh itu kena belajar teknik kool kan diri..:)

soal tak ingat math itu normal coz saya pernah alaminya..mungkin ini kerana awk jarang wat penyelesaian matematik atau banyak membaca ayat2 dalam suatu bahan bacaan..

Pesona Algebra said...

Nah amik sejibik kedebabOmmm ! Tanx Syuxer :)

Lieyda said...

haha.rilek la sis. wt muka comel sikit,konpem jpj lepas.hehe

saharinasaharudin said...

relax je :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD