CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, July 23, 2011

Switch to Latihan Industri

Petang tu aku dapat text dari Am menanyakan aku nak Li kat mana. Aku cakap mungkin kat tempat tu sebab tempat tu jela yang aku tau. Cuak wey nak Li ! Am cakap dia pun sama lagipun dia takut takda kawan nanti , bunyi dia macam mintak simpati pulak haha . Nak Li sekali ? Aku bertanya. What d matter. Macam-macam aku dengar cerita pasal Li, ada yang nangis terhegeh-hegeh nak buat taking off. Aku memang cuak , tambah-tambah budak hengusan macam aku ni, dapat plan satgi nangis naya jaaa. Kalau aku Li sekali dengan dia sekurang-kurangnya aku ada kawan gak kalau aku nangis nanti lagipun dia pernah bagi semangat kat aku masa aku tengah give up nak ambil final paper untuk Perkhidmatan Bangunan  1 sebab carry mark aku sudah cukup menyatakan sebelah tapak aku dah gagal subjek tu. Aku balik bilik dengan susah hati. Aku mesej dia dan maklumkan carry mark aku, dia cakap jangan give up sebab dia lulus dengan carry mark yang lebih sedikit berbanding aku untuk subjek yang bukan Building Services! Haha. Untuk makluman anda, aku dan Am akan berhubung dekat-dekat final untuk bertukar soalan-soalan bocor. Kehkehkeh.

Tibalah masanya untuk aku memperjuangkan Perkhidmatan Bangunan 1 dengan darjah keberkesanan sebatang pen dan pada pagi itu jugalah  
aku dikejutkan dengan penipuan Puan CQ201 yang memaklumkan carry mark kami DUB2 dengan markah kurang 10 daripada markah yang telah dimaklumkan. Ya Allah aku rasa akulah orang yang paling bahagia di dunia masa tu , bayangkan aku dapat markah yang macam mana ? Ditolak dengan 10 markah lagi, masa tu aku berserah je , kalau aku terpaksa carry module, aku rasa itu dah nasib aku . Nyawa ikan. Sebelum masuk dewan aku salam dan cium tangan Puan CQ201, ternyata dia nak kami alert tapi aku plak yang down.

Berbalik kepada Latihan Industri, aku masih mencari tempat. Am, kalau ada rezeki kita jumpa Li nanti.  Aku harap aku dapat jalani Li dengan tenang. Ya mungkin aku cuak tapi cuak yang heaven. Agar aku dapat sesuatu masa Li nanti. Pengalaman sebenar kerja. Hihihi. 





2 Orang Terkentut:

Anonymous said...

li nie 1 seksaan...ase cam nk jd giler...hope korg xjd cam aku....d'suruh buat keje yg aku xtaw...kne blaja n wat sendiri...adoi...60% otak aku dah jem

Pesona Algebra said...

Anonymous , Sudah ditakdirkan kamu di situ, hihihi. Memang seksa kan ? Btw, boleh tinggalkan link? Susah saya nak jejaki kamu balik .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD