CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 14, 2011

Sekurang-kurangnya aku cuba untuk tidak melenting

Bismillah.
Storeyyy kali ni aku nak bercerita tentang aku yang terkencing dekat  depan escalator Supermarket. Tak tahan dah….!


Apa?
Aku tak malu korang cakap. Kurang ajar.

Masa tu umur aku empat tahun.
Lagi? Arghhhh Asyik-asyik cerita pasal aku je. Aku bosan! Sekarang aku nak cerita pasal kau.
Ya.

Engkau!
Apa perasaan engkau dengan perbualan ini, engkau bagi pihak yang terkutuk.

“Mana kawan hampa tu, suka tengok dia, cantik”-orang A

“Tapi dia @#$%&^*#*($##@!”-0rang B
(Aku censored sini sebab keji sangat apa yang dia jaja kat orang, aku malu)

“Cantik la dia, pakai tudung apa semua lawa”-orang A

“Tapi pakai pashmina serabut”-orang B

Aimi tu kononnya tak kapel, tapi melayan’-orang B

Kalau korang mesti tensyen kan, tapi aku? Gelak lepas dapat tau. Ada kawan aku yang fikir-fikir sampai pukul  5pagi masih belum pejamkan mata. Tak eloklah macam ni, taknaklahh.  Taknaklah susah hati sangat, tak takut awet tua ke? Apa motif dia cerita keji aku dekat orang? Nak tau kan bagaimana aku boleh tak nangis bila dapat tau hal itu, siap gelak-gelak lagi.. Sorang kawan lelaki kelas aku yang aku selalu ceritakan masalah aku pun bengang bila dapat tau dia kena umpatan terkeji. Aku perempuan? Sudah la eyy. Banyak lagi masalah kau boleh nangis pun, heeeeeeeeh.  Aku tau mungkin aku ni sampah tapi aku bukan jenis macam dia nak dapat simpati tapi buruk-burukkan orang lain. Dan ini bukanlah masanya untuk aku buktikan yang aku ni baik keji ke hape. Cuma kat sini aku nak kongsikan dengan readers bagaimana caranya aku jaga perasaan sendiri untuk tidak bersedih;

Ni cara aku.
1.      1.  First thing, aku tak dengar dialog kedua, aku dengar pujian untuk aku je, dia cakap aku cantik, weeeeeeeeeeee, haha. Gedik. Maaf.

Okay kita serius..

2.       2. Untuk sebab keduanya, ini serius. Kenapa dia nak kutuk sangat? For sure ada kelebihan dalam diri kita yang mana dia takde, sebab tu dia kutuk. Dia mungkin hasad.


Oleh itu readers, aku tak ajar korang riak kat sini. Cubalah bersyukur dengan diri sendiri, banyak kelebihan yang ada pada diri sendiri sampai orang dengki-dengki ni. Aku ada cipta quote baru, jangan curik tau! Lantaklah korang nak cakap aku bajet ke hapeeeeeeeee janji perut aku kenyangg.

; “jadikanlah dirimu ibarat fleksibel curve”

Cuba tukarkan yang negatif kepada positif.Cuba tukarkan kata-kata keji itu pada sudut pandangan yang lain. Meski aku tahu aku pakar motivasi tak bertauliah.  Ini cuma pendapat aku untuk tidak bersedih. Aku takkan biar aku sedih sendiri, aku akan cari penawarnya.

Kerana

Aku wanita gemilang 
 ;p

HAHA

Renungan bersama: 
yang dihina oleh seorang pengemis buta tetapi masih ikhlas menyuapkan makanan kepada pengemis buta itu. Setiap pagi Baginda Rasulullah s.a.w akan membawa makanan untuk pengemis buta itu, Baginda Rasulullah akan menyuapkan makanan tersebut tanpa diketahui oleh pengemis  buta itu. Baginda Rasulullah s.a.w melakukan perkara itu pada setiap hari sehinggalah beliau wafat.

Bergenang.

6 Orang Terkentut:

Nur Syahid said...

sapa dia aimi,,,,,,,kenape diowang selalu xpuas hati dengan aimi

Nur Syahid said...

ngekkkkkkkkkkk....wat taww jaa kat depa tuuu

Pesona Algebra said...

Mana nak tau dowhh, perselisihan faham jugak adalah satu ujian dalam persahabatan :')

POSITIF lagi

Adoyai..

Pesona Algebra said...

hahha, Ok pa, asik2 positif, ada negatif extrimmm sikit ;p

sharifatul aida said...

untungla orang tu lawa..hahahaha..

Pesona Algebra said...

Aku huduh ka lawa ka, janji hati aku senang,, Arghhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD