CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 11, 2011

Ditimpa bala akibat 15 jenis maksiat

DARIPADA Saidina Ali bin Abi Thalib ra Rasulullah bersabda:

“Apabila umatku membuat 15 perkara, maka bala pasti akan turun kepada mereka iaitu:

1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang tertentu.

2. Apabila

dijadikan suatu sumber keuntungan.

asal? mengamuk Aimi?? Aku pelik kat sini, kawan macam tettttttttt. Hihi..Yang ade terambil duit kelas tOo, terguna @ tersengaja, tolonglah, berbalik kat perkataan yang besar gajah tu, heran aku. Duit PT tak cukup agaknye.

3. Zakat dijadikan hutang.
4. Suami memperuntukkan kehendak isteri.
5. Anak derhaka terhadap ibunya.
6. Sedangkan ia berbaik-baik dengan kawannya.
7. Anak suka menjauhkan diri daripada ayahnya.
8. Suara ditinggikan di dalam masjid.
9. Orang menjadi ketua bagi satu kaum adalah orang yang terhina di antara mereka.
10. Seseorang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya.
11. Khamar (arak) sudah diminum di merata tempat.
12. Kain sutera banyak dipakai (oleh kaum lelaki).
13. Artis disanjung-sanjung.
14. Muzik banyak dimainkan.
15. Generasi akhir umat melaknat (menyalahkan) generasi pertama (sahabat).

“Maka pada ketika itu hendaklah mereka menanti angin merah atau gempa bumi ataupun mereka akan diubah menjadi makhluk lain.”

Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :

-"Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,
-Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,
-Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu,
-dosa-dosa yang silam di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."

Akukah itu ?

Menunggu Taklimat Senior Kamsis. 9.00 p.m. kunun. Janji manismu! Sementara menunggu taklimat, mari meronggeng.


Yang kat belakang tu,
"Jangan pandang-pandang. Boleh renggang-renggang" :P
Yang 2nd tu, cekak pinggang lagi, ingat takut ke ??



"Aimi, betul tu kau Aimi! Setelah beberapa kali aku menidakkan kata-kata mereka. Rakan-rakan mengesahkan, aku agak terleka kerana sedang mendengar lagu Anuar Zain bukan Maher Zain. Agak TAKASIMA
apabila terlihat gambar aku yang memakai baju bengkel sedang berjalan dengan RUMET kesayangan masuk slideshow terpampang kat depan tu. Agak-agak ape kesalahan aku kat situ? Hmmn. Ada juga dalam 2 or 3 kawan aku masuk slideshow. Dorang lagi lah. Muka lagi terpampang. Menyesal sudah. Mari berubah.



Aku dah baca, tapi tak habis, korang bila lagi????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget