CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 6, 2011

Kau Gelabah


Pabila gelabah, dengan serta mertanya otakku berhenti berfungsi ?

Entri apakah ini ? 

Alkisah tersebutlah Cik Memy yang keluar membeli makanan bagi stok makanannya di bilik. Setibanya aku di kaunter bayaran, harga menunjukkan 27.45RM. Makcik di barisan yang belakang dengan lantas datang untuk membayar. Aku dah gelabah. Duit yang sepatutnya 30RM aku kasi menjadi 35RM. Achik kehairanan melihat gelagat aku.

Masakan aku ni tak reti nak kira duit ? Atau tak habis silibus Matematik masa sekolah dulu ? Penangan gelabah , terus jammmmm . Matematik tak Matematik . Lagi satu aku tak suka buat kerja dalam keadaan kelam kabut . Automatik hasilnya kelibut . Pentingnya ayat ni “Take your time”.


 
Pabila gelabah, dengan serta mertanya otakku berhenti berfungsi ?

Test JPJ.

Yang aku perasan, sampai je kat bukit, selepas melalui Pacik JPJ, dengan serta mertanya aku terlepas brake dan clutch (betul ke eja?) . Hal ini menyebabkan kereta yang aku pandu menuruni bukit dari arah belakang .
Retest buat kali ke 2 pun aku failed kat bukit .

Mungkin .

3 kali baru cukup syarat ? Atau berkat ? Rasanya ini mungkin penangan aku lari dari JPJ setiap kali ada rOadblock . Yelah . Naik moto takde lesen  . Sampaikan nampak JPJ terus gelabah mak nenek .
                                                                   



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD