CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 20, 2012

when you see a girl...

post ini mungkin bermanfaat pada mana-mana jejaka durjana yang punya niat tak baik terhadap seorang perempuan.

dah besaq dah pun Arjun Rampal dengan Preity Zinta tu~ 
maaf hidangkan pic basi, dah lama aku masak.

ini merupakan satu draf yang telah tercatat tahun lepas, setahun selepas itu baru diterbitkan iaitu hari ini :P mungkin ini kebaikan apabila tidak terus menzahirkan  api kemarahan. apabila aku baca semula draf itu, masa aku luangkan untuk baca satu per satu perasaan yang tercatat dalam bentuk digital. beraneka rasa perasaan. dan apabila sampai pada satu draf. aku malu.

malu pada diri sendiri. pernah rasa bagaimana rasanya?

mungkin kerana rasa yang tertulis itu berpaksikan emosi, dan ketika kalam sanubari itu terbaca, aku bukan lagi pada situasi tersebut. kerana kemarahan itu tidak memantulkan diri sendiri.
malam itu, dua hari sebelum raya, perlakuan abang aku membuatkan aku teringat pada satu draf yang aku karangkan dalam keadaan emosi tapi syukur tak publish. aku sempat baiki lagi emosi tercatat ditambah lagi dengan beberapa situasi yang tidak sesuai dibuang. dan tulisan inilah hasilnya. situasi yang bukan aku katakan bermula begini;

aku yang bermula untuk memulakan tugasan. ketika itu hampir pukul 2:30 pagi. aku di luar. sendiri. Abang keluar menemani. setelah mata aku memaksa untuk tidur, aku sempat berpesan pada abang, “tidur cepat, nanti susah pula nak bangun sahur.” melihat aku yang sedia untuk tidur, beliau pun segera berkemas untuk tidur. nampaknya dia tak biarkan aku sendiri di luar.

this story is based on pengalaman aku bersama tiga orang kawan perempuan. sekumpulan laki-laki. laki-laki tu macam otai sebab berkumpulan, kalau sorang for sure macam pondan. jangan ingat saya perempuan awak boleh buat apa yang awak nak. seminggu selepas itu, aku ceritakan pada teman sebilik aku. ketika itu aku sedang berjalan dengannya ke pasar malam.
katanya :

“sekarang kau rasa selamat tak jalan dengan aku?’’

geli hati rasanya bila dia khabarkan yang dia pernah belasah seorang budak lelaki dalam bas pada zaman persekolahannya.

awak lelaki itu, cuma ini yang saya nak cakap

“when you see a girl, remember yur mother, wife, sister or daughter and you will treat her with respect”

What The Freak~

I’m a girl. awak sebagai abang apa perasaan awak bila lelaki lain buat begitu pada adik awak? saya ada abang, dia jaga saya dengan baik, even nyamuk pun dia haramkan kat kulit saya. awak macam abang saya tak? tak. sebab awak takde adik perempuan kan? awak takde mak kan?


0 Orang Terkentut:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD