CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, April 15, 2012

every drop of sweat

hasil dari kelebek laptop

terpaksa balik awal shari haritu sebab tinggal bag ABX kat rumah Tokwan so balik awal untuk packing barang yang dijual untuk pengeposan. disebabkan takda line internet, kelebek segala folder gambar yang ada dalam labtop. sampailah part pic ni.


saja edit bagi gelap konon-konon nilah pic paling 80-an. gile sempoi kan hemelet aku? haha. desperate helmet sampai rembat helmet Mak Guard. nindia roommate aku untuk sem 3. kekadang aku teringat masa aku sanggup batalkan tujuan aku nak pergi Perlis sebab nak jaga Minah ni demam. tak sanggup nak tinggal dia sorang-sorang dalam bilik takda sapa nak beli makan. aku bangun pukul 3 pagi nak cek suhu badan dia, panas sangat, suruh minum air. lepas dia lega, dia buat muka comel cakap

“tima kasih Aimi jaga aku demam”
>,<

sambil dia belanja aku KFC. satu lagi kenangan, masa masuk waktu Maghrib, aku leka dengar lagu tanpa sedar, dia datang tempat aku buangkan headset. tanda hormat azan. dia ni bukan reti nak rindu kat aku, aku je yang rindu kat dia, untungkan takda perasaan. herh.

----------------------------------------------------------------------------------------------

dulu aku jumpa dengan sorang kawan yang jaga sakit aku, sangat prihatin, jaga makan lagi, aku takut hilang dia, takut jumpa kawan lain yang tak sama dengan dia. masa memisahkan. jumpa lagi kawan lain, sanggup suapkan nasi dengan tangan dia sendiri, masa tu, tangan kanan aku patah. masa memisahkan. takut juga jumpa dengan kawan lain.


people comes and go. cuma tak tahu camna nak hadapi bila kita dah jumpa orang lain, full meaning bukan? bertuah kalau jumpa orang baik, dia akan jaga kita, kita hargai, kita pun jaga dia. bertuah lagi if she loves me for the sake of Allah. kalau jumpa orang tak baik, itu satu peluang, peluang untuk kita tabah, cakap senang kan? Tak tahu sejauh mana orang tak baik akan seksa hati kita. tapi hati nak sabar? cuba didik hati. hati berhak untuk kuat. hati nangis. kesian hati.



every drop of sweat we take in life, if not taken for the sake of Allah, will lead & regret and sorrow on the Day of Judgement...
-Ibn. Al-Qayyim

jangan abaikan perbuatan baik walaupun sekadar senyuman walau aku susah nak senyum , hihi. ayat supa tahi. cuma satu ja nak cakap, masa indah bukan untuk diulang, tapi untuk dikenang. dengan sesiapa pun..
the moment was sketched like a pencil, it won’t be the same..



nevermind, i'll find someone like you



till then..
tak sanggup,
16/4/2012
01:23 am

4 Orang Terkentut:

ciksengeh :D said...

alhamdulillah kalau jumpe org yg betul-betul niat baik nak kawan ngan kita ..

Pesona Algebra said...

tq la Cik Sengeh ;D

Pesona Algebra said...

tq la Cik Sengeh ;D

Pesona Algebra said...

tq la Cik Sengeh ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD