CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 30, 2013

yahOoo Penang!


Bismillah.

It's 3:14 am and i'm still blur.

*blur*

pasal?


tak berasa lagi nak kongsi.

esok Abang nak mai Jitra ambil moto bawa balik Penang. huweeee. tengah mengemas sampai tak  reti kemas. hihihi. my mum know's me well.


lately update pendek pendek jer tak padan dengan belajar karangan SPM berapa ratus patah perkataan entah? update panjang apa bukan orang nak baca pun. *padahal takda idea, kekeke*







bukan honeymoon !



cuti = kerja = duit







nak masukkan awak dalam kotak pun saya tak sanggup. takperr, nak hantar balik rumah jer. balik rumah kita jumpa lagi. *bergenang*

keep me companyy baby.



:)


Friday, April 19, 2013

Over sensitive skin





Upcoming post at 


Stay tuned.

:p


And I don't know why. Hihi


Why Women Cry...



A little boy asked his mother, "Why are you crying?"

"Because I'm a woman," she told him.

"I don't understand," he said.

His Mom just hugged him and said,

"And you never will."

Later the little boy asked his father, "Why does mother seem to cry for no reason?"

"All women cry for no reason," was all his dad could say.

The little boy grew up and became a man, still wondering why women cry. Finally he met an old man who would surely know the answer. And he asked him: "Old man, why do women cry so easily?"

Old man said: "When woman was created, she had to be made special. Allah created her shoulders strong enough to carry the weight of the world, yet gentle enough to give comfort. She was given an inner strength to endure childbirth and the rejection that many times comes from her children. And a hardness that allows her to keep going when everyone else gives up, and take care of her family through sickness and fatigue without complaining. Allah gave her the sensitivity to love her children under any and all circumstances, even when her child has hurt her very badly. She was given strength to carry her husband through his faults and she was fashioned from his rib to protect his heart. Allah gave her wisdom to know that a good husband never hurts his wife, but sometimes tests her strengths and her resolve to stand beside him unfalteringly.

And lastly, Allah gave her a tear to shed. This is hers and only hers exclusively to use whenever she needs it. She needs no reason, no explanation, its hers."

"You see my son," said old man, "the beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries, or the way she combs her hair. The beauty of a woman must be seen in her eyes, because that is the doorway to her heart - the place where love resides."

 ♥

source : http://www.facebook.com/Come.Towards.ALLAH?fref=ts

Diam


“Bukan ketika diomeli, dimarahi, dicereweti yang menyakitkan. Itu tandanya orang lain masih sayang.

Yang lebih menyakitkan adalah: saat orang lain memutuskan sudah tidak peduli lagi. Ditegur tidak, disapa juga tidak, didiamkan saja. Dianggap tidak ada.”



Thursday, April 18, 2013

For my viewing only



Bcs diaries are not meant for other's eyes so 
I halted and held on to it which was meant or my viewing onlyyyy









Senior kecik.

:)


Malu









Perasaan tu datang bila…



Buat salah…
















Dan malu nak baca Quran…











Tuesday, April 16, 2013

Dub dab, dub dab...


















-
-
-
-





It’s 17th April 2013.

May Allah ease everything.
#Ameen

Keep calm and present the project.

=’)


Thursday, April 11, 2013

Amar Asyraf kenal Aimi? OMG OMG

Bismillah ;

Kenal kan Amar Asyraf? 
Pelakon Setia Hujung Nyawa tuuuuu. 

Amar Asyraf kenal Aimi uolls. Terkedu rasa. Haha
Tak percaya tengok printscreen kat bawah ni..

-
-
-







Nindiennn....
















Tak tidur malam ni..
Uwaaaa

Helppp



Tang tang! Hutang

Bismillah; 

Perjanjian RM 3




Just found this on FB.
You see what i see.


Akan ada 2 reaksi bila anda baca nota comel ni.



Reaksi pertama :
Ketawa. Sebab? RM 3 buat perjanjian. Poyolahh.



Reaksi kedua :
Touched. Budak2 dah pandai jaga hutang. Yang penting jujur bukan nilai..



Anda di reaksi yang mana? Hehe..
=)

Takutnya berhutang dengan orang

SEBAB?


Kesan amalan berhutang.

l. Penyakit berhutang ini jika diamalkan akan menjadi satu budaya dalam kehidupan manusia yang boleh mendatangkan kesan negatif kepada pemiutang seperti muflis. Ini disebabkan bebanan hutang yang tinggi serta gagal melunaskan hutangnya.

2. Jiwa orang yang berhutang tidak akan tenteram dan aman, hidupnya dalam resah gelisah kerana dihantui bebanan dan tuntutan hutang yang tinggi.

3. Seseorang yang terbeban dengan hutang akan memungkinkan dia melakukan pelbagai perkara yang dilarang oleh syarak seperti mencuri dan menjual maruah diri semata-mata untuk melunaskan hutangnya.

4. Orang yang berhutang akan terikat hidupnya di dunia dan akan tergantung amalan dan rohnya selepas meninggal dunia hingga segala hutang piutangnya dilunaskan ketika hidup.


Sabda Rasulullah: "Jiwa orang mukmin akan tergantung dengan hutangnya (iaitu tidak dihukum selamat atau celaka) hingga dia menjelaskan hutangnya."

Rasulullah pernah berwasiat kepada sahabat Baginda agar mengurangkan hutang seperti sabdanya : "Kurangkanlah dirimu daripada melakukan dosa, maka akan mudahlah bagimu ketika hendak mati. Kurangkanlah daripada berhutang nescaya kamu akan hidup bebas."

Amalan berhutang bukan saja membabitkan kehidupan dunia semata- mata, bahkan berpanjangan hingga ke hari akhirat.

Sabda Rasulullah: "Sesungguhnya sebesar-besar dosa di sisi Allah ketika seseorang hamba itu berjumpa dengan Allah nanti selepas dosa besar lain yang ditegah ialah seseorang lelaki yang berjumpa dengan Allah pada hari hisab dengan mempunyai hutang yang belum dijelaskan lagi."

Sabda Rasulullah bermaksud: "Semua dosa orang yang mati syahid diampuni kecuali hutangnya." (Hadis riwayat Bukhari, Tarmizi, An- Nasai' dan Ibn. Majah)

Rasulullah sendiri tidak akan menyembahyangkan jenazah orang yang masih mempunyai hutang. Dalam satu hadis yang diriwayatkan oleh Saidina Ali bahawa apabila didatangkan kepada Rasulullah satu jenazah, Baginda tidak akan bertanya mengenai amalan si mati, tetapi bertanya apakah si mati mempunyai hutang atau tidak. Jika si mati mempunyai hutang, Rasulullah menyuruh sahabatnya menyembahyangkan jenazah itu atau Baginda meminta sesiapa yang sanggup menaggung hutang si mati. Jika tiada, maka hutang itu akan diserah atau ditanggung oleh pihak Baitulmal. 




Saturday, April 6, 2013

Easy ways to earn reward even after death




1) Participate in building a Masjid. Muslims Pray, you earn.
2) Donate a wheelchair to a hospital. Patients use, you earn.
3) Give a copy of Qur'an to someone. People read, you earn.
4) Place water cooler in a public place. People drink, you earn.
5) Plant a tree. People & animals use for food or shade, you earn.
6) And the easiest of all is to share this message with people.
They do, you EARN ! :') 

IN SHA ALLAH!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD

Labels