CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, April 10, 2014

rezeki dari hujung dunia


bismillah ;

.aimi pernah baca status Hilal Asyraf, kalau kita ada impian, keinginan, tulis saja, bila orang lain baca ia akan jadi doa. setahun yang lalu, aimi ada tweet pada seorang pendakwah dari Saudi Arabia, Salman Al-Odah yang menulis buku "How To Disagree"... ( https://twitter.com/salman_alodah ) bagaimana untuk aimi dapatkan buku tersebut. .rasa nak sangat buku tu sebab banyak perkara dalam kehidupan ni yang saya tak setuju tapi takda kekuatan untuk katakan "tidak". mungkin dalam buku tu, ada sesuatu yang baru yang belum kita ketahui.


.agree to disagree
.setahun yang lalu, saya berhasrat memiliki buku ini, 
tiada dalam pasaran di Malaysia.


Aimi tetap bertanya walaupun aimi tahu tweet aimi takkan dilayan memandangkan akaun Salman Al-Odah punya pengikut berjumlah 5.4 million...setahun selepas tweet tu, aimi dapat reply daripada seorang hamba Allah yang membaca pertanyaan aimi. katanya, dia akan cuba dapatkan buku tu. tak kisahlah. tapi pelik jugak, tweet tu dah setahun yang lalu, tweet will sank dalam masa seminggu ja kalau tuan aktif, akaun Salman Al-Oadah plak tu. tweet yang dah setahun ada respon?

lepas dia dapatkan buku  tu, hamba  Allah ni tweet Aimi, dia cakap dia nak kirimkan buku tu kat Aimi so Aimi pun kasi la alamat. tak percaya sangat selagi tak dapat..





.a box of books fly from Saudi Arabia.
by Unknown Muslim.

lebih kurang dua minggu lepas tu, aimi mendapat kiriman dari, seorang hamba Allah terbaca tweet aimi beberapa minggu lepas, aimi bukan hanya dapat sebuah buku, tapi dia kirimkan 9 buah buku. Kebanyakannya tulisan Salman Al Oadah, tulisannya memang bagus. #MashaAllah. .aimi fikir mungkin dia tokay kedai buku di Saudi Arabia. .hehe. dapat. thank you Allah for surprising me. Allah tahu Aimi suka buku genre macam ni, dapat dalam kuantiti yang banyak pulak, nahhhh. baca kau. Aimi tak suka baca novel cinta, cinta yang direka. suka baca buku  motibasi dan islamik sahaja. 



.sekali lagi aimi tweet, dia tak respon langsung, macam syok sendiri plak, hahah. siapakah hamba Allah ni? berapa ratus dia habis untuk ni dia tak peduli pun sebab berkali-kali aimi tweet wish terima kasih dia tak hirau langsung. kita tweet macam karangan , ada tweet seblum ni pun, dia eply dua patah perkataan ajeh. MashaAllah. percayalah kat dunia ni masih ada orang yang berbuat baik tanpa mengharapkan balasan manusia semata-mata. 


.buatkan saya teringat kisah aimi nadia yang menulis status di fb tentang hasratnya untk memiliki terjemahan al quran dalam bahasa inggeris, keinginannya ditunaikan oleh saudara yang membaca statusnya. 

#alhamdulillah


:)

0 Orang Terkentut:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD