CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, June 3, 2014

Allah gantikan sakit dan musibah dengan darjat yang tinggi


bismillah ; 

SHARING

Berbual dengan seorang kawan yang selalu ditimpa sakit dan musibah... Dia kata ustaz saya selalu ditimpa sakit. Saya banyak dosa. Nak ampun dosa. Anak-anak dan keluarga pun ditimpa sakit. Macam-macam masalah menimpa...azab buat saya rasanya..Akhirnya ditimpa penyakit yang boleh membawa maut... Saya sedih dan simpati padanya kerana Allah. Pasti sukar jika ditimpa perkara yang sama. Teringat nasihat yang baru saya peroleh kerana mengadu sakit kepada seorang alim. Saya beritahu perkara yang baru saya dengar.. Tuan, sakit bukan sebab dosa.
Tahu tak kenapa selalu sakit? Sakit kerana Allah sayang. Dia terlalu sayang hambanya ini....Ingin memberi kemuliaan dan darjat yang tinggi...tapi darjatnya tidak dapat ditingkatkan dengan amalannya. Cara termudah menunjukkan kasih sayangnya ialah memberi sakit... Kita tidak disuruh minta sakit. Tapi dengan sakit ini ada orang terkejut melihat Allah letakkannya di akhirat bersama orang-orang soleh seperti Nabi-Nabi dan sahabat rhum. Allah terlalu sayang hambanya ini...sebab itu diberikan sakit... 

Disebalik semua musibah ada rahmat besar disebaliknya. Dia terlalu sayang pada kita. Dia buat kerana sayang. Maknanya pasti ada kebaikan yang besar menanti. Dia beri sesuatu atau menahan sesuatu dari kita kerana kebaikan kita... Kembali pada Allah adalah segalanya..wahai seluruh manusia akulah tuhan kamu yang maha bijaksana. Kenapa kamu meninggalkanku? *( kenapa kamu mencari selain dariKu) cuba lihat kejadian diriMu. Adakah aku menzalimiMu?
Ya Allah malunya kami..Maafkanlah kami ya Allah...

-ebit lew. Prokids Ahad Hulu langat 1 Jun 2014




0 Orang Terkentut:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD