CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, March 24, 2016

Bukan Pemuda Kahfi.

Salam.

Alhamdulillah, dah settle barang yang nak buat bulan lepas tapi baru ada kesempatan. Whats next? Tak sempat lagi cari lokasi tempat untuk aku hadiri kelas fotografi 1st April ni. Macam nak kelam kabut jugak haritu pun.




Hal dunia takkan pernah habis, bukan kita nak kejar sangat tapi asal tak menzalimi diri dan yang lain, kita cuba. Selalu sangat rasa penat, dalam hati meraung nak ada ruang untuk diri sendiri tapi inilah rezeki yang aku tak perasan, rezeki setiap masa terisi, setiap detik tak sia-sia.

Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang engkau dustakan? Ar-Rahman

Nak luah secara terperinci ni tak adil untuk beberapa pihak tapi cukup aku bagitau yang aku sendiri curi-curi masa untuk diri sendiri. Memang tak boleh kawin lagi masa sekarang ni, kalau kawin nanti takut laki terbiar sahaja. Yang sebenarnya cakap saja yang hang takut kawin. Haha. Dari dulu dah ada orang ajak kahwin tapi hati tu tak terbuka, tengoklah hati nak terbuka untuk siapa. Terbuka pun takpa, tak terbuka pun takpa. Dia punya level takut nak kahwin tu sampai tak heran jodoh atas dunia ada atau tak. Kalau aku cakap 'ya' rasanya dah lama aku bini orang tapi sekarang bukan masanya. Sekarang sibuk sangat. Takut? Cerita takut ni, takut kehidupan selesa bertukar sebaliknya dan sebab banyak juga dengar perempuan dizalimi. Aku tak suka dengar cerita tak elok, sekali dengar aku akan overthinking. Pray that Allah make your spouse a blessing not a trial. Erm, apa pulak topik kahwin ni, arghh.


Banyak perkara baru kita akan jumpa, kita pelajari tapi kita kena korbankan sesuatu, mungkin kita takkan dapat semua. Situasi aku, aku hampir dapat semua yang kebanyakan orang impi tapi terpaksa korbankan masa. Tenaga pun tak boleh nak support setiap perkara, akan ada yang terbatas. Jadi dewasa ni, kita akan cepat rasa penat dan jadi berkira dengan masa sendiri. Aku, aku pilih berikan masa aku untuk karier dan keluarga. Dan aku, terpaksa hilang ramai kawan.





Penat sangat

.weekdays 
.weekend

Selalu sangat terlintas nak tidur 300+ tahun, keluarkan diri daripada lingkungan pemerintah yang zalim, asingkan diri daripada orang-orang yang rosak akhlaknya, hilangkan diri dari dunia yang menyakitkan tapi

AKU BUKAN PEMUDA KAHFI.

''Dan berapa ramai orang yang rindu kembali kepada Allah kerana penderitaan di dunia''
-UNKNOWN

Dari sekarang, masih ada lebih kurang sebulan lagi untuk kawan-kawan sekerjaku berangkat ke Beijing dan ChiangMai mengikut kumpulan masing-masing tapi aku tidak menyertai mereka kerana kekangan cuti kerana lebih memilih untuk menyahut seruan ke Tanah Suci.

Dan aku masih ada beberapa bulan lagi untuk mempersiapkan diri menjadi Tetamu Allah. InsyaAllah sampai seru di usia 24 tahun. Dalam masa yang panjang ni macam-macam boleh jadi. Berserah segalanya kepada Allah.


Oh Allah, I am waiting for the call. 

Praying for the day when I can be near the Kaabah wall.

I can feel Islam running through my veins. 

Boleh jadi menaip dengan linangan air mata. Belum sampai lagi dah emosi. Agaknya apa perasaan dapat sampai ke tempat yang sangat kita rindu yang selama ini hanya dapat khabar daripada orang yang pernah sampai dan hanya dapat lihat dari kejauhan melalui gambar. 


Selamat malam semuanya, esok saya kerja. WomenWorking. Hehe. Penutup pos ni macam tetiba sangat. :P

Takpalah, kita tutup dengan ayat lain. :)


Katakanlah: "Sesungguhnya Tuhanku melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendaki-Nya di antara hamba-hamba-Nya dan menyempitkan bagi (siapa yang dikehendaki-Nya)". Dan barang apa saja yang kamu nafkahkan, maka Allah akan menggantinya dan Dialah Pemberi rezeki yang sebaik-baiknya.
(34:39)


0 Orang Terkentut:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD