CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 28, 2017

"Ramai Tanya Macam Mana Boleh Melahirkan Tiada Koyak, Hebat!" - Feeya Iskandar

Feeya menyatakan antara petua yang diamalkannya ketika mengandung adalah minum minyak kelapa dara apabila kandungan masuk 7 bulan ke atas. 
(Gambar: Feeya Iskandar - Facebook)


Pengalaman melahirkan anak pertama pastinya memberikan kenangan berbeza pada setiap ibu. Begitu juga, pengalaman dilalui deejay popular Sinar FM, Feeya Iskandar atau Cik Piah yang selamat melahirkan cahaya mata lelaki pada 7 Februari lalu. Apa yang menarik dikongsi Cik Piah bersama peminatnya adalah pengalamannya melahirkan Adam Malique secara normal tanpa mengalami koyak pada perineum yang perlu dijahit.

Cik Piah berkata ramai bertanyakan padanya tips atau petua tidak koyak sewaktu bersalin. Dia mengakui perasaan seram menyelubungi diri sebelum bersalin apabila mendengar pelbagai cerita menakutkan daripada pengalaman orang lain.

"Apabila kita dah lalui sendiri taklah ngeri mana, sakit tu memang sakit tapi sakit itu hilang apabila kita dapat tengok zuriat sendiri depan mata lagi-lagi ini anak sulung, orang kata 'confirm' kena gunting, lepas tu kau kena jahit, nak buang air besar pun susah nanti tapi alhamdulillah atas izin Allah, nak melahirkan Adam Malique ni tiada luka terkoyak dan kena jahit. Baby keluar 2.8 kilogram dan ramai juga tanya macam mana boleh tiada koyak, hebat. Saya tak hebat cuma rezeki saya bersalin tiada kena jahit," katanya menerusi akaun Facebook miliknya, malam tadi.

Tambahnya, antara petua yang diamalkannya ketika mengandung adalah minum minyak kelapa dara selepas kandungan masuk 7 bulan ke atas iaitu dengan meminum satu sudu pada waktu pagi dan malam sebelum tidur. Kedua, jangan angkat punggung ketika melahirkan bayi. Apabila rahim sudah terbuka sebanyak 10 sentimeter, guna seluruh tenaga untuk meneran dan ketika sakit pada masa itu penting agar suami memegang isteri dalam wad bersalin untuk memberi kekuatan pada semangat isteri.

Ketiga, mengamalkan doa Nabi Yunus ketika mengandung sehingga bersalin meskipun tengah sakit mahu bersalin dan berdoa pada Tuhan agar dipermudahkan segala urusan. Keempat, meminta maaf dengan orang sekeliling sebelum bersalin dan meminta anggota keluarga, saudara dan rakan berdoa agar dipermudahkan ketika bersalin dan petua terakhir, berfikir positif terhadap kisah pengalaman orang lain, tenangkan diri dan buangkan perkara negatif.










Mama- mama boleh baca kebaikan VCO untuk ibu mengandung di sini ya..


Klik link tu..

Saya jual minyak kelapa dara Catalyst, ada liquid dan kapsul yah.
Boleh hubungi saya di nombor 

012-4033922


.
.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD

Labels